Egzamin notarialny 2020

Do wniosku o dopuszczenie do egzaminu notarialnego należy dołączyć:

  • w przypadku osób, które odbyły aplikację notarialną , o której mowa w art. 11 pkt 4 ustawy – Prawo o notariacie:
    zaświadczenie o odbyciu aplikacji notarialnej

  • w przypadku osób, o których mowa w art. 12 § 2-2b ustawy – Prawo o notariacie:
  • oraz w zależności od przesłanek uprawniających do przystąpienia do egzaminu:
    • dokument zaświadczający posiadanie stopnia naukowego doktora nauk prawnych lub zdanie odpowiednio egzaminu: sędziowskiego, prokuratorskiego, adwokackiego, radcowskiego lub komorniczego w Rzeczypospolitej Polskiej,
    • dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia w Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 12 § 2 pkt 2, na stanowiskach referendarza sądowego, starszego referendarza sądowego, asystenta prokuratora lub asystenta sędziego,
      a w przypadku osób, które wykonywały w Sądzie Najwyższym lub Trybunale Konstytucyjnym zadania odpowiadające czynnościom asystenta sędziego – również dokumenty określające zakres ich obowiązków,
    • dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia, o którym mowa w art. 12 § 2a, oraz zakres obowiązków związany z wykonywaniem zadań odpowiadających czynnościom asystenta sędziego w międzynarodowym organie sądowym, w szczególności w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej lub Europejskim Trybunale Praw Człowieka,
    • dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia w Rzeczypospolitej Polskiej lub wykonywania na podstawie umów cywilnoprawnych w kancelarii notarialnej w Rzeczypospolitej Polskiej wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych z czynnościami wykonywanymi przez notariusza,
    • dokumenty potwierdzające zatrudnienie na stanowisku radcy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej,
    • dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia w Rzeczypospolitej Polskiej w urzędach organów władzy publicznej i wykonywania w Rzeczypospolitej Polskiej wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych ze świadczeniem pomocy prawnej na rzecz tych urzędów,
    • dokument zaświadczający o ukończeniu aplikacji legislacyjnej oraz dokumenty zaświadczające co najmniej 4-letni okres zatrudnienia w urzędach organów władzy publicznej lub państwowych jednostkach organizacyjnych w Rzeczypospolitej Polskiej i wykonywania wymagających wiedzy prawniczej czynności bezpośrednio związanych z tworzeniem projektów ustaw, rozporządzeń lub aktów prawa miejscowego w tych urzędach lub jednostkach.

Historia zmian:

2020-10-05 15:00:03: edycja treści przez cellinfo;

2020-08-10 10:57:31: edycja treści przez cellinfo;

2020-07-29 10:16:45: edycja treści przez cellinfo;

2020-06-10 09:18:34: edycja treści przez cellinfo;

2019-10-19 08:02:39: edycja treści przez cellinfo;

2019-07-02 11:28:41: edycja treści przez cellinfo;

2019-07-02 11:27:35: edycja treści przez cellinfo;

2019-07-02 11:23:56: edycja treści przez cellinfo;

2019-07-02 11:23:41: edycja treści przez cellinfo;

2019-06-06 18:39:05: dodanie treści przez cellinfo;